Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο 10ος Μαθητικός Διαγωνισμός Σύνθεσης, ο οποίος αποτέλεσε το επιστέγασμα δύο πολιτιστικών προγραμμάτων: “ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΙΔΟΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑ” και “ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΥΣΤΡΙΑΚΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ”. Μαθητές του Μουσικού Σχολείου Βόλου που παρακολούθησαν τα προγράμματα, είχαν την ευκαιρία να αναδείξουν το ταλέντο τους, να εκφραστούν δημιουργικά και να συνεργαστούν, προσφέροντας μοναδικές μουσικές δημιουργίες.
Ο διαγωνισμός αυτός δεν ήταν απλώς μια ευκαιρία για ανάδειξη των καλύτερων συνθέσεων, αλλά ένα ταξίδι μουσικής παιδείας και προσωπικής ανάπτυξης. Οι παιδαγωγικοί στόχοι των προγραμμάτων που οδήγησαν στον διαγωνισμό ήταν πολυσχιδείς και είχαν ως επίκεντρο τον μαθητή. Μεταξύ άλλων, στόχευαν στην δημιουργία έκφρασης, ενθαρρύνοντας τους νέους να μετατρέψουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σε μελωδίες και στίχους. Η ανάπτυξη συνεργατικότητας ήταν βασική, καθώς πολλά έργα ήταν αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς, ενισχύοντας την ομαδικότητα και τον αλληλοσεβασμό.
Ένας από τους πιο συγκινητικούς στόχους ήταν η εξωτερίκευση συναισθημάτων μέσα από το συνδυασμό ποίησης και μελωδίας. Οι μαθητές κατάφεραν να δώσουν φωνή σε εσωτερικούς τους κόσμους, δημιουργώντας συνθέσεις που άγγιξαν τις ψυχές των ακροατών. Παράλληλα, ο διαγωνισμός συνέβαλε στην απόκτηση και διεύρυνση γνώσεων, τόσο μουσικών όσο και γενικότερων, ιδίως μέσω της έμπνευσης από πίνακες Αυστριακών ζωγράφων, που τους ώθησε να ερευνήσουν την τέχνη και την ιστορία.
Η ενίσχυση επινοητικότητας ήταν εμφανής σε κάθε συμμετοχή, καθώς οι μαθητές επιστράτευσαν τη φαντασία τους για να δημιουργήσουν πρωτότυπα και ενδιαφέροντα έργα. Η ανάπτυξη ευγενούς άμιλλας προωθήθηκε σε ένα περιβάλλον αλληλοσεβασμού και αναγνώρισης της προσπάθειας, ανεξάρτητα από το τελικό αποτέλεσμα. Τέλος, ο διαγωνισμός αποτέλεσε μια πλατφόρμα για την ανάδειξη κοινωνικών θεμάτων μέσα από τη μουσική, επιτρέποντας στους μαθητές να εκφράσουν τις ανησυχίες τους και τις απόψεις τους για τον κόσμο που τους περιβάλλει.
Φέτος υπήρξαν εννέα υποψήφιες συνθέσεις πολλές από τις οποίες ήταν προϊόντα πολυμελούς συνεργασίας και προσπάθειας. Οι δημιουργίες μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας παρουσιάστηκαν στο σύνολο των συμμαθητών τους οι οποίοι είχαν την ευκαιρία αφού τις άκουσαν να ψηφίσουν τις καλύτερες κατά την κρίση τους διαμορφώνοντας έτσι την τελική κατάταξη.
Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού ανακοινώθηκαν στην εκδήλωση της παρουσίασης των πολιτιστικών προγραμμάτων, όπου οι νικητές βραβεύτηκαν για τις εξαιρετικές τους δημιουργίες. Πέρα από τις διακρίσεις, η μεγαλύτερη επιβράβευση ήταν η χαρά της δημιουργίας, η εμπειρία της συμμετοχής και η ανακάλυψη των δικών τους μουσικών φωνών.
Συγχαίρουμε θερμά όλους τους συμμετέχοντες μαθητές και τους γονείς που τους στήριξαν σε αυτή την προσπάθεια. Ο 10ος Μαθητικός Διαγωνισμός Σύνθεσης απέδειξε περίτρανα για μια ακόμη φορά ότι η μουσική είναι ένα ισχυρό εργαλείο έκφρασης, μάθησης και κοινωνικής ευαισθητοποίησης.
Οι συνθέσεις που διαγωνίστηκαν ήταν οι: (αλφαβητικά)
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας:
- 1ο Βραβείο στο τραγούδι “WRONG UNIVERSE” από τους Νάσο Ρέτσιο, Κατερίνα Μπάσιου, Φανή Μπασδέκη, Αντιγόνη Παπανικολάου και Ρωξάνη Ξηροφώτου
- 2ο Βραβείο στη σύνθεση “BANDITS” από τον Σκυλοδήμο Παύλο.
- 3ο Βραβείο στη σύνθεση “ΑΝΤΙΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ” από τους Μιχάλη Σεμσίρι, Συνοδία Τσακίρογλου και Αποστολία Ψιώτα
Υπεύθυνοι των προγραμμάτων ήταν οι καθηγητές και καθηγήτριες του Μουσικού Σχολείου Βόλου Βογιατζής Γιάννης, Γκαβαλέκα Έττα, Μάργαρη Δέσποινα, Μπαλατσού Θεοπίστη, Οικονόμου Θωμάς, Παναγιωτακοπούλου Ευφροσύνη και Σπάθη Μαρία.